«Մենդիա Ռեսուրսիս» ՍՊԸ-նապօրինիճանապարհաշինարարականաշխատանքներէիրականացրելՎայոցձորիմարզիԵղեգիսհամայնքիՎարդահովիտ գյուղում, ճանապարհէհարթելմոտ 5 կմերկարությամբ, մոտ 6 մլայնությամբ, 2,5 մբարձրությամբ՝այդկերպ խախտելով արոտավայրերի օգտագործման պայմանները, ալպիականմարգագետիններիհողի բերրի շերտիծածկույթիամբողջականությունը՝ մեծ ծավալով և վնասել հողի բերրի շերտը՝ մեծաքանակ տարածքով: Նոր բացված ճանապարհըհատումէլեռներիլանջերը, որոնք ներառված են վայրի կենդանիների տեղաշարժման էկոմիջանցքներում:
Տարածքը հանդիսանում է Եղեգիս համայնքի հիմնական արոտավայրը, որտեղ իրենց անասուններն են արածեցնում նաև հարևան համայնքների բնակիչները ևունիտարատեսակխոտաբույսերիհարուստպաշար, ինչըգյուղացիների համարգարնան-ամռանամիսներին հանդիսանումէ հիմնականեկամտի աղբյուր:
Համայնքիջրայինաղբյուրներըգտնվումեն նշված տարածքի ներքին հատվածում: Այդպիսով՝ բացված ճանապարհը խոչընդոտում է ջրի բնականոն հոսքին, ինչը խախտում է «Ջրաէկոհամակարգերի սանիտարական պահպանման, հոսքի ձևավորման, ստորերկրյա ջրերի պահպանման, ջրապահպան, էկոտոնի և անօտարելի գոտիների տարածքների սահմանման չափորոշիչների մասին» ՀՀ կառավարության 2005 թվականի հունվարի 20-ի N 64-Ն որոշման պահանջները:
Համայնքը ճանապարհի կառուցման վերաբերյալ որևէ փաստաթուղթ չի ստացել: Հիշյալ տարածքի` հատկապես հողի բերրի շերտի վերականգնումը գրեթե անհնար է, կամ պահանջում է մեծ ֆինանսական ծախսեր:
Նշենք, որ նման ծավալի ավերիչ շինարարության համար հիմք է հանդիսացել ՀՀ շրջակա միջավայրի նախարարության «Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման փորձաքննական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի կողմից 2022թ. դեկտեմբերի 9-ին «Մենդիա ռեսուրսիս» ՍՊԸ-ի Վայոց ձորի մարզի Վարդենիսի բազմամետաղների հանքերևակման տեղամասում երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության նախնական գնահատման (ՇՄԱԳ) հայտին տրված դրական եզրակացությունը, որ կազմվել է փաստերի բազմաթիվ աղավաղումներով և օրենսդրության խախտումներով․
1.2022թ. հոկտեմբերի 14-ին Եղեգիս համայնքում նշանակված են եղել նախագծի վերաբերյալ հանրային լսումներ, որոնք սկսվել են լարված մթնոլորտում, քանի որ բնակիչներն և ավագանու անդամները դեմ են եղել նախագծին, և Եղեգիս համայնքի ղեկավարը հայտարարել է, որ լսումները համարում է չկայացած, որովհետև խախտվել են ՀՀ կառավարության 19.11.2014 թվականի «Հանրային ծանուցման և քննարկումների իրականացման կարգը սահմանելու մասին» թիվ 1325-Ն որոշման դրույթները, և 10-ը հոկտեմբերի 2018 թվականի ՀՀ կառավարության N1146-Ն որոշումը՝ «Հանրային քննարկումների կազմակերպման և անցկացման կարգը սահմանելու և ՀՀ կառավարության 2010 թվականի մարտի 25-ի N 296-Ն որոշումն ուժը կորցրած ճանաչելու մասին», որի 5-րդ կետի պահանջներով նշված է. «Հանրային քննարկումները իրականացվում են՝ հրապարակայնության, մատչելիության, թափանցիկության և հանրային հաշվետվողականության հիման վրա»:
Նշված փաթեթում չեն արձանագրվել նաև ազդակիր համայնքների ցանկը, սակայն փաստացի առկա են Արենի և Եղեգնաձոր համայնքների՝ համապատասխանաբար յոթ և չորս բնակավայրեր, որոնց ամբողջ հողատարածքներն ոռոգվում են բազմամետաղների հանքերևակման տեղամասից կուտակված ջրային պաշարներից:
Դա արտացոլված է տեսաձայնագրության մեջ և Շրջակա միջավայրի նախարար Հակոբ Սիմիդյանին հասցեագրված նամակում: Սակայն եզրակացության մեջ հաշվի առնված չէ Եղեգիս համայնքի բնակիչների նախագծի վերաբերյալ դեմ հայտարարված կարծիքը:
2.Փորձաքննության ներկայացված փաստաթղթերը ներկայացված չեն եղել հիմնական շահագրգիռ կողմին՝ Բնապահպանության և ընդերքի տեսչական մարմնին:
3.Փորձաքննական եզրակացությունն անդրադառնում է միայն ընկերության կողմից ներկայացված ՇՄԱԳ հայտում տեղ գտած գնահատականներին՝ չիրականացնելով իր կողմից ՇՄԱԳ-ի մասին օրենքով պարտադրված գնահատումը:
4.Եզրակացության մեջ գնահատված չեն տարածքում գտնվող ջրային աղբյուրների, կենսաբազմանության՝ այդ թվում Կարմիր գրքում գրանցված տեսակների համար առկա ռիսկերը: Նշենք, որ կենսաբազմազանության պահպանման համար տարածքում գործում են երկու՝ WWF-Հայաստան և Վայրի բնության և մշակութային արժեքների պահպանության հիմնադրամները: Փաստաթղթերը չեն ներկայացվել նրանց՝ որպես ուղիղ շահագրգիռ կողմեր:
Այդպիսով խախտվել է.
1.ՀՀ հողային օրենսգրքի 96-րդ հոդվածը, ըստ որի՝ արոտավայրերը վարձակալությամբ տրամադրվում են անասնապահությամբ զբաղվելու պայմանով:
2.ՀՀ կառավարության 2021 թվականի հունիսի 17-ի «Գյուղատնտեսական նշանակության հողերը ոչ գյուղատնտեսական նշանակության հողերի փոխադրման դեպքերը սահմանելու մասին» N 987-ն որոշմամբ հաստատված «Գյուղատնտեսական նշանակության հողերը ոչ գյուղատնտեսական նշանակության հողերի փոխադրման դեպքերը» հավելվածի առաջին կետը, որի 3) ենթակետով սահմանված է՝
-թույլատրվում է գյուղատնտեսական նշանակության հողերի փոխադրումը ոչ գյուղատնտեսական նշանակության հողերի՝ ճանապարհների, էլեկտրահաղորդման և կապի գծերի կամ ենթակայանների, գազատարների և այլ խողովակաշարերի, երկաթուղային գծերի, ցամաքուրդների և այլ նմանատիպ օբյեկտների կառուցման և սպասարկման դեպքում,
իսկ 8-րդ ենթակետով՝
- ընդերքօգտագործման աշխատանքների՝ օրենքով սահմանված կարգով շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության փորձաքննություն անցած ծրագրի և (կամ) նախագծի առկայությամբ։
3․Հողային օրենսգրքի 36-րդ հոդվածի 2-րդ մասով, այն է հողերի պահպանության խնդիրներն են՝
3) հողերի խախտման հետ կապված աշխատանքներ կատարելիս հողի բերրի շերտի հանումը, պահպանումը և օգտագործումը։
5-րդ մասով՝
-շինարարական և օգտակար հանածոնների արդյունահանման աշխատանքներ կատարելիս հողի բերրի շերտը հանվում և օգտագործվում է պակաս արդյունավետ հողերի բարելավման համար։
4․8-ը սեպտեմբերի 2011թ․ N 1396-Ն ՀՀ Կառավարության որոշումը՝ «Հողի բերրի շերտի օգտագործման կարգը հաստատելու, Հայաստանի Հանրապետության Կառավարության 2002 թվականի սեպտեմբերի 19-ի N 1622-Ն որոշումն ուժը կորցրած ճանաչելու և 2001 թվականի ապրիլի 12-ի N 286-Ն որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» ։
Վարդահովիտ գյուղի դեպքում ընդերքի օգտագործում չէ, այլ՝ ընդերքի ուսումնասիրություն և այնտեղ արձանագրված ճանապարհաշինարարական աշխատանքներն ապօրինի են: Խախտվել են ինչպես ՀՀ Հողային օրենսգրքի 36-րդ հոդվածի 2-րդ և 5-րդ մասերը, այնպես էլ ՀՀ կառավարության 8-ը սեպտեմբերի 2011թ․ N 1396-Ն որոշման պահանջները։ Երկու դեպքում էլ պահանջվում էր ավագանու համապատասխան որոշումը, որը բացակայում է:
3.Համաձայն ՀՀ ՏԻ մասին օրենքի 43-րդ հոդվածի՝
1.Համայնքի ղեկավարը հողօգտագործման բնագավառում իրականացնում է հետևյալ սեփական լիազորությունները.
3) համայնքի քաղաքաշինական ծրագրային փաստաթղթերին, հողերի օգտագործման սխեմաներին համապատասխան, համայնքի ավագանու համաձայնությամբ և Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով օտարում կամ օգտագործման է տրամադրում համայնքի սեփականություն հանդիսացող հողամասերը.
4) օրենքով սահմանված կարգով վերահսկողություն է իրականացնում համայնքի վարչական սահմաններում գտնվող հողերի նպատակային օգտագործման, հողօգտագործողների կողմից հողային օրենսդրության պահանջների պահպանման նկատմամբ.
5) օրենքով սահմանված դեպքերում և կարգով կանխարգելում, կասեցնում և վերացնում է ապօրինի հողօգտագործումները.
2. Համայնքի ղեկավարը սույն բնագավառում իրականացնում է պետության պատվիրակած հետևյալ լիազորությունները.
2) համայնքի քաղաքաշինական ծրագրային փաստաթղթերին, հողերի օգտագործման սխեմաներին համապատասխան` օրենքով սահմանված դեպքերում ու կարգով օտարում (բացառությամբ իրավաբանական անձանց մասնավորեցման (սեփականաշնորհման), կառուցապատված հողամասերի, կառուցապատված հողամասերի օպտիմալացման արդյունքով առանձնացված՝ չկառուցապատված հողամասերի, ինչպես նաև պետական կամ ենթակա պետական մարմիններին հանձնված (ամրացված) և օտարման առաջարկվող պետական հողամասերի) կամ օգտագործման է տրամադրում համայնքի վարչական սահմաններում գտնվող պետական սեփականություն հանդիսացող հողամասերը:
Ելնելով վերոգրյալից, ղեկավարվելով «Տեղական ինքնակառավարման մասին» ՀՀ օրենքի 18-րդ հոդվածի 42-րդ մասով, Եղեգիս համայնքի ավագանին որոշում է՝
|